Johanna Rytkönen

toimittaja

Kirjoittajan kaikki artikkelit:

Lemmikkiään ei kannata pussailla – lue miksi
12.10.2012
Vaikka koira onkin ihmisen paras ystävä, ei sen kanssa kannata olla liian hyvissä väleissä. Liiallinen läheisyys lemmikin kanssa voi nimittäin olla vahingoksi terveydelle, uutisoi Daily Mail. Koiriaan pussailevat omistajat voivat saada lemmikiltään ientaudin, asiantuntijat varoittavat....

Lue lisää »
9 herkullista syytä syödä tummaa suklaata
26.12.2011
Tutkimukset osoittavat, että pieni määrä tummaa suklaata on hyväksi sydämelle ja lisäksi se kohottaa mielialaa, auttaa elämään pidempään ja on hyödyllinen myös monella muulla tavalla. Everyday Health listasi nämä syyt, joiden mukaan tummaa suklaata kannattaa pitää aina hiukan...

Lue lisää »
Omenamehuko vaaraksi terveydelle?
07.12.2011
Totta se on – omenamehu saattaa muodostua terveysriskiksi. Ravintoasiantuntijoiden mukaan mehu on vaaraksi sekä vyötärölle että lasten hampaille, uutisoi Ajc.com.Omenamehussa on vain vähän luonnollisia ravintoaineita, runsaasti kaloreita ja joissakin tapauksissa enemmän sokeria kuin...

Lue lisää »
Kala ehkäisee sydänsairausriskiä nuorilla naisilla
07.12.2011
Tanskalaisen tutkimuksen mukaan runsaasti omega-3-rasvahappoja sisältävien kalojen, kuten lohen tai turskan, syöminen voi merkittävästi alentaa nuoren naisen sydänsairausriskiä, uutisoi Everyday Health.Tutkijat havaitsivat, että noin 20–35-vuotiailla naisilla, jotka eivät koskaan...

Lue lisää »
Dementia voi iskeä myös nuorempaan ihmiseen
09.11.2011
Monet ajattelevat dementian olevan sairaus, joka vaikuttaa vain vanhempiin ihmisiin. Dementia voi kuitenkin iskeä kehen tahansa, missä iässä tahansa. Nuorempien ihmisten dementiasta on olemassa vain vähän tietoa tai ymmärrystä, mikä saattaa vaikeuttaa heidän hoidon saantiaan. Nuoremmat,...

Lue lisää »
Näin vähennät syöpäriskiäsi ruokavalion avulla
27.10.2011
  Uuden tutkimuksen mukaan vähärasvainen ruokavalio yhdistettynä kalaöljykapseleihin voi hidastaa eturauhassasyövän riskiä, uutisoi The Times of India.Kalifornian yliopiston Jonsson-syöpäkeskuksessa tehdyn tutkimuksen mukaan vähärasvaista ruokavaliota ja kalaöljykapseleita ottavat...

Lue lisää »
Parsakaalin hyödyt saa vain itse kasviksesta, ei ravintolisistä
20.10.2011
Uuden tutkimuksen mukaan esimerkiksi parsakaalin yhdistetyistä monista terveydellisistä eduista hyötyy vain, jos syö oikeaa parsakaalia eikä ravintolisiä. Parsakaalin sisältämä tärkeä fytokemkaali nimittäin imeytyy huonosti ja sillä on paljon huonompi ravintoarvo, jos sitä ottaa...

Lue lisää »
Lupaava keino syövän ehkäisyyn löydetty
13.10.2011
Inkivääriravintolisät vaikuttaisivat alentavan paksusuolen tulehduksia, kertoo uusi tutkimus. Asiasta uutisoi WebMD.com -sivusto.Tutkimus on varhainen askel eteenpäin selvitettäessä auttavatko inkiväärijuuresta löytyvät yhdisteet. ehkäisemään paksusuolensyöpää.Michiganin yliopiston...

Lue lisää »
Tämän vitamiinin puutos voi johtaa aivojen kutistumiseen
29.09.2011
B12-vitamiinin puutostilasta kärsivillä vanhuksilla on suurempi aivojen kutistumisriski kuin niillä, joilla B12-vitamiinia on elimistössä riittävästi. Lisäksi B12-vitamiinin puutos voi aiheuttaa heille ongelmia ajattelukyvyssä, kertovat chicagolaisen Rushin yliopistollisen sairaalaan...

Lue lisää »
6 keinoa tehostaa omega-3-rasvahappojen saantia
06.08.2011
Omega-3-rasvahappojen tärkeydestä puhutaan jatkuvasti ja moni saattaakin pohtia, miten niitä voisi saada lisää ruokavalioonsa. Monet ihmiset eivät nimittäin saa niitä riittävästi ja varsinkin odottavien ja imettävien äitien pitäisi olla erityisen tietoisia omega-3-rasvahappojen...

Lue lisää »
Pienennä annoskokoa - 7 tapaa
12.04.2011
Yksi tehokkaimmista tavoista vähentää kalorien saantia ja lopulta laihtua on pienentää aterioiden annoskokoja.Tutkimukset osoittavat, että ihmisillä on tapana syödä enemmän, jos heidän annoskokonsa ovat suurempia. Vaikuttaa siltä, että meillä on tarve noudattaa äidin ohjetta syödä...

Lue lisää »
Näin tehostat vastustuskykyä - 8 keinoa
05.02.2011
Kylmällä ilmalla lapsetkin viihtyvät sisällä, mikä saa flunssan ja nuhan leviämään nopeasti. Vaikka onkin väistämätöntä, että lapsesi sairastuu flunssaan jossain vaiheessa elämäänsä, on olemassa muutamia keinoja, joilla voit tehostaa hänen vastustuskykyään. 1. Vaahdota,...

Lue lisää »
Antioksidanteista apua miehen hedelmällisyyteen?
21.01.2011
Jo olemassa olevan tiedon tarkistaminen osoittaa, että pariskunnalla on parempi todennäköisyys saada lapsi, jos mies ottaa tiettyjä vitamiineja tai muita antioksidantteja. Tutkijat tarkastelivat yli 1000 pariskunnan hedelmällisyysklinikoilla otettuja kokeita, ja useimmissa tapauksissa miesten...

Lue lisää »
21 faktaa ihmeellisestä D-vitamiinista
11.01.2011
Useimmat meistä tietävät, että D-vitamiinia tarvitaan vahvaan luustoon. Nyt näyttää myös siltä, että D-vitamiinin puutos voi aiheuttaa astmaa, syöpää, masennusta, sydänsairauksia, diabetesta ja jopa lihomista. Lue, miksi D-vitamiini on yksi tärkeimmistä ravintoaineista ja mikä on...

Lue lisää »
Tiesitkö tämän vatsasta? 9 yllättävää asiaa
30.08.2010
Asiantuntijoiden mukaan ihmiset tietävät yllättävän vähän vatsastaan ja siitä, kuinka heidän ruoansulatuksensa toimii. Sen takia vatsaongelmien ratkaiseminen saattaa tuntua paljon vaikeammalta kuin pitäisi.Ihmisillä on monenlaisia harhaluuloja vatsan terveydestä, ja monet niistä...

Lue lisää »
Katso mitä syöt treenin jälkeen
13.04.2010
Uuden tutkimuksen mukaan vähähiilihydraattisen aterian syönti aerobisen kuntoilun jälkeen parantaa insuliiniherkkyyttä. Tällöin kehon on helpompi käyttää hyödyksi verenkierron sokerit ja varastoida ne lihaksiin ja muihin kudoksiin. Kaikki liikunnasta - Keho- ja liikuntaklinikka...

Lue lisää »

TERVE24

 
PalveluinfoSivukarttaPalauteMediatiedot