Kiitoksia Tohtori.fi lukijoille. Sivusto uudistuu loppuvuoden aikana ja jatkossa löydät Tohtorin sisällön Terve.fi -sivuilta. Tämä takia et mahdollisesti löydä etsimääsi täältä tai sinut ohjataan Terve.fi -sivulle.

Foorumi
Kirjoittaja Viesti

janne

janne

Otsikko: happosalpaajat ja vatsa

Lähetetty: To Tam 17. 2013 - 23:02

Lainaa | Ilmoita

miksei missään varsinkaan virallisissa teksteissä puida esim zolt tms vastaavien vatsan happamuutta neutralisoivien lääkkeiden haittavaikutuksista...kuinkahan moni tälläkin palstalla esim käyttää ko lääkkeitä esim närästyksenhoitoon ja huomaamatta hommaa itselleen pöpöjä kuhisevan hapottoman vatsan, helikobakteerin ja sitä myöden pahimmassa tapauksessa vatsasyövän..

ravinto

ravinto

Lähetetty: Pe Hel 1. 2013 - 05:40

Lainaa | Ilmoita

Nuo lääkkeet ovat bisnestä.

Ei lääkäreitä kiinnosta sinun terveytesi ja todella harvaa potilasta hoitaa itseään ruokavaliolla.

Närästykseen on aina syynsä ja se EI OLE närästyslääkeiden puute.

Ruokavalio kuntoon.

Viljat tai maitotuotteet (voi kokeilla laktoosittomia maitotuotteita) pois vähintään 4 viikoksi. Kokeile kumpi oireet aiheuttaa.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm



http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm

Raudan puute aiheuttaa anemiaa, josta kärsii noin 30% maailman väestöstä. Rautaa ei saa syödä, jos EI ole anemiaa todettu verikokeella.

Lisäksi C- ja D-vitamiinia tarvitaan purkista sekä magnesiumia ja kalaöljyä.

C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin ja Omega-3 rasvahappojen puute on mm. Suomalaisten yleisin ravitsemuksellinen puutos.

C-vitamiinia 500-1000mg / vrk
D-vitamiinia 50-125µg / vrk
Magnesium (sitraattia) 300-400mg/vrk
Omega-3 rasvahappoja

D-vitamiinit saa kympillä iHerbistä.

Muut saa todella edullisesti esim. Citymarketin luontaistuotehyllystä.

Eli kuukausihinnaksi tulee n. 5€.

D-vitamiinia pitää syödä, niin paljon, jotta veren D-vitamiinipitoisuus nousee luonnolliselle (kesäauringon nostamalle) tasolle, joka on keskimäärin 120 nmol/l. Lukuisten tutkimusten valossa tämä tarkoittaa vähintään 50µg D-vitamiinia päivässä. Yleensä 100µg ja jopa enemmänkin, jos on isokokoinen ihminen. Pienille lapsille hiukan vähemmän.

D-vitamiini herättää paljon kysymyksiä. Fysiatrian erikoislääkäri Jukka Pekka Kouri vastaa katsojien kysymyksiin. (kesto 10 min)
http://areena.yle.fi/tv/1802812/?start=2m27s

D-vitamiini — hyötyä koko terveydelle!
http://ruohikolla.blogspot.fi/2013/01/d-vitamiini-hyotya-koko-terveydelle.html



Tosin muutkin voivat aiheuttaa närästystä.
Viestejä: 2 | Luettu: 23,778
 

PalveluinfoSivukarttaPalauteMediatiedot