Kiitoksia Tohtori.fi lukijoille. Sivusto uudistuu loppuvuoden aikana ja jatkossa löydät Tohtorin sisällön Terve.fi -sivuilta. Tämä takia et mahdollisesti löydä etsimääsi täältä tai sinut ohjataan Terve.fi -sivulle.

Foorumi
Kirjoittaja Viesti

Plääh

Plääh

Otsikko: Voiko salbutamoli (/Buventol) aiheuttaa paniikkikohtauksen?

Lähetetty: Ke Mar 28. 2012 - 16:30

Lainaa | Ilmoita

Otsikossa tuo tulikin jo sanottua. Buventolin kuvauksessa sanotaan mahdollisiksi haittavaikutuksiksi mm. sydämen tiheälyöntisyys, vapina ja harvinaisina yliaktiivisuus, hermostuneisuus ja levottomuus. Itse olen sairastanut aikoinani masennusta ja paniikkihäiriöitä mutta tilanne ollut hallinnassa jo hyvän aikaa. Olen nyt käyttänyt Buventolia (100 mikrogr) astmatutkimusten yhteydessä eli neljä annosta päivässä. Melko samaan aikaan lääkkeen käytön kanssa alkoivat vaikeat paniikkioireet, vapina ja unettomuus. En ensin yhdistänyt niitä Buventoliin enkä vieläkään ole varma voisiko se olla ainoa aiheuttaja, kyllä tässä voi olla jotain psyykkistä jo valmiiksi taustalla. Mutta kiinnostaa onko muilla ollut Buventolin tai muiden salbutamolituotteiden kanssa vastaavia haittoja?
Viestejä: 1 | Luettu: 23,647
 

PalveluinfoSivukarttaPalauteMediatiedot