Kiitoksia Tohtori.fi lukijoille. Sivusto uudistuu loppuvuoden aikana ja jatkossa löydät Tohtorin sisällön Terve.fi -sivuilta. Tämä takia et mahdollisesti löydä etsimääsi täältä tai sinut ohjataan Terve.fi -sivulle.

Foorumi
Kirjoittaja Viesti

googlaaja

googlaaja

Otsikko: Voilla Voittaa

Lähetetty: Pe Tam 27. 2012 - 07:27

Lainaa | Ilmoita

Eläinrasva ei todellakaan ole vaarallista. THL:lla on aihetta pyytää anteeksi Suomen kansalta. Teidän kannattaa kysyä mihin tutkimuksiin eläinrasvan vaarallisuus perustuu. Aina kun lehdessä tulee vastaan jokin älytön väite, kuten esimerkiksi, että voi tukkii verisuonet rasvalla tai, että eläinrasvaa syömällä kuolee sydänkohtaukseen, pyytäkää silloin jutun julkaisseelta lehdeltä perustelut miksi kirjoittavat juuri sillä tavalla. Jos jutussa haastatellaan jotain asiantuntijaa, pyytäkää häneltä viipymättä tietoa siitä, mihin tutkimuksiin hän perustaa näkemyksensä eläinrasvojen vaarallisuudesta. Sekä tutkimukset margariinin terveellisyydestä, jos sitä väitetään terveelliseksi rasvaksi ihmiselle.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/Suomalainen_ravitsemuspo litiikka.htm



Totuus kevytlevitteistä, margariinista ja teollisesti käsitellyistä rasvoista
Teollisesti käsiteltyjä kevytlevitteitä pyritään voimallisesti markkinoimaan terveystuotteina. Mutta mikä on lopulta totuus tämän takana? Miten margariinia valmistetaan? Onko media missään vaiheessa pyrkinyt oikeasti kyseenalaistamaan näitä eräiden "terveysgurujen" väitteitä? Heillähän on asiassa oma lehmä ojassa, siis merkittävät omistusosuudet kasvirasvateollisuuden osakkeita.

http://medianvahtikoira.blogspot.com/2012/01/totuus-kevytlevitteista-margariinista.html

12kk

12kk

Lähetetty: La Maa 31. 2012 - 12:29

Lainaa | Ilmoita

Margariini ei ole terveysruokaa!

Margariini aiheuttaa tulehdusta elimistössä (mm. suolistossa ja verisuonissa), jonka seurauksena yleinen vastustuskyky heikkenee. Lisäksi margariinit lisäävät riskiä sairastua syöpään, sydän- ja verisuonitauteihin sekä suolistosairauksiin. Margariinin käytöllä on yhteys rintasyöpään, vatsalihavuuteen ja suoliston tulehdussairauksiin kuten haavainen paksusuolen tulehdus. Tulehduksellisista suolistosairauksista uhkaa tulla kansantauti vuoteen 2020 mennessä. Tällä hetkellä suolistosairauksista kärsii n. 40 000 suomalaista. On todettu, että linolihaponkäyttö kolminkertaistaa riskin saada haavaisen paksusuolen tulehduksen. Happoahan saa rypsistä, rapsista, auringonkukkaöljystä ja margariinista.


Eläinrasva ei todellakaan ole vaarallista. THL:lla on aihetta pyytää anteeksi Suomen kansalta. Teidän kannattaa kysyä mihin tutkimuksiin eläinrasvan vaarallisuus perustuu. Aina kun lehdessä tulee vastaan jokin älytön väite, kuten esimerkiksi, että voi tai eläinrasva tukkii suonet tai niitä syömällä kuolee sydänkohtaukseen, pyytäkää silloin jutun julkaisseelta lehdeltä perustelut miksi kirjoittavat juuri sillä tavalla. Jos jutussa haastatellaan jotain asiantuntijaa, pyytäkää häneltä viipymättä tietoa siitä, mihin tutkimuksiin hän perustaa näkemyksensä eläinrasvojen vaarallisuudesta.


Ja täältähän se sairastuvuusruokavalio tulee viralliseksi:
STRIP-tutkimuksen tavoitteet ja tulos: Ohjauksen tavoitteena on edelleen, että nuoret noudattaisivat ravitsemussuositusten mukaista ruokavaliota, joka on vain vähän tyydyttynyttä rasvaa ja kolesterolia sisältävä, vähäsuolainen ja runsashiilihydraattinen. Projektin tulosten perusteella on Suomessa mm. otettu yleiseen käyttöön suositus rasvattoman maidon ja kasvi­öljylisän (MARGARIINI) käytöstä 12 kuukauden iästä alkaen. Tuloksia on sovellettu ja sovelletaan laajasti kehitettäessä neuvoloiden, koulujen ja muun terveydenhuollon neuvonta­menetelmiä ja optimoitaessa niiden vaikuttavuutta.
http://stripstudy.utu.fi/tutkimus.html



P.S kannattaa katsoa rahoittajat !!!!


Kolesteroli voi tosiaan olla riskitekijä, mutta lähinnä siitä tekee riskitekijän pienet, sokeristuneet ja hapettuneet LDL-partikkelit. Ja mikä näitä aiheuttaakaan? Vähärasvainen hiilihydraattipitoinen ravinto.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/Suomalainen_ravitsemuspolitiikka.htm


Käsitys rasvan haitallisuudesta on juurtunut syvälle. Kaikki tietävät, että Atkinsin dieetti on koitunut joidenkin ihmisten kohtaloksi – tai niin meille on ainakin kerrottu. Ryhdyttyäni noudattamaan VHH-ruokavaliota vaimoni pakotti minut hankkimaan henkivakuutuksen. Kymmenen viime vuoden aikana lukuisissa tutkimuksissa on vihdoin ja viimein perehdytty siihen, mistä Atkinsin dieetissä on kyse. Tulokset osoittavat, että riski sairastua sydänsairauksiin itse asiassa pienenee, jos ihminen toimii vastoin terveysviranomaisten suosituksia ja rasvojen ja kalorien sijasta rajoittaakin hiilihydraattien (viljan, riisin ja perunana) syömistä. Sydämen terveydelle olennaisen eli hyvän hdl-kolesterolin määrä veressä kasvaa, ja verisuonia tukkiva vaarallinen ldl-kolesteroli pehmenee. Sen lisäksi veren insuliinipitoisuus laskee, insuliiniresistenssi katoaa ja verenpaine normalisoituu. Ihmiset ovat yrittäneet suojella sydäntään välttelemällä rasvaa. Vähärasvainen ruokavalio on kuitenkin sydämelle haitallinen, sillä se sisältää paljon hiilihydraatteja. Se, että terveysviranomaiset yrittävät saada kansan syömään rasvatonta ruokaa, on yksi perustavimmista syistä sille, että lihavuus- ja diabetesluvut ovat räjähtäneet käsiin.
http://www.rd.fi/vahahiilihydraattinen-ruokavalio-toimiiko-se

75µg

75µg

Lähetetty: Ti Tou 15. 2012 - 05:50

Lainaa | Ilmoita

May 14, 2012 -- May is both the National High Blood Pressure Education Month and National Stroke Awareness Month, as declared by the U.S. Department of Health and Human Services. The two go hand in hand, as high blood pressure increases your risk of stroke. A third of all Americans suffer from high blood pressure and nearly 800,000 will suffer a stroke this year. Of those, more than 130,000 will die.

Centers for Disease Control and Prevention and the Centers for Medicare & Medicaid Services are partnering together to launch “Million Hearts,” a campaign to save over 1 million hearts by the year 2017. One of the ways you can help your heart is to lower your blood pressure. Some ways to lower your blood pressure include:

A healthy diet full of vegetables and fruits and reduced sodium intake

A healthy body weight

Increased physical activity

Quitting smoking and reduced alcohol consumption


Recent studies also show that vitamin D sufficiency can be an important step in improving your heart health and blood pressure. Here are the details:

Vitamin D and blood pressure

In April, a research group in Denmark announced that 75µg of vitamin D per day lowered systolic and diastolic central blood pressure by nearly 7 points and 2 points respectively compared to placebo in patients with high blood pressure! They administered the dosage for 20 weeks over winter, when vitamin D is harder to produce with decreased sun exposure.

Vitamin D and stroke

In March, a Harvard group released a study that took a look at over 400 patients who suffered from a stroke, matched them with over 400 controls who did not suffer from a stroke and compared vitamin D blood levels and risk of stroke. They found that people in the lowest vitamin D tertile (mean level of 35 nmol/l) had a higher risk of suffering a stroke than those in the highest tertile (77,5 nmol/l).

What can you do?

For hear t health, it is important to maintain a healthy diet, a healthy weight and keep physically active. Vitamin D may be one small factor in improving blood pressure and decreasing stroke risk. Studies show that supplementing with vitamin D and maintaining sufficient blood levels can contribute in lowering blood pressure and risk of stroke. Be sure to work with your doctor to improve your heart health and ask how you might fine tune your vitamin D supplementation and sun exposure habits.
http://www.vitamindcouncil.org/may-is-national-high-blood-pr essure-and-stroke-awareness-month/
Viestejä: 3 | Luettu: 24,940
 

PalveluinfoSivukarttaPalauteMediatiedot