Keho- ja liikuntaklinikka
Etsi lääkäri
Etsi hammaslääkäri
Keho- ja liikuntaklinikka Liikunta auttaa pitämään kehosi kunnossa ja mielikin voi paremmin. Lue liikunnan hyödyistä ja erilaisista liikuntalajeista. Voit myös testata liikutko tarpeeksi.

Klinikkauutisia

Pienempi fontti Suurempi fontti   Tulosta Lähetä ystävälle

Vatsa kesäkuntoon - 3 teholiikettä

Julkaistu 03.05.2012

Vatsa kesäkuntoon - 3 teholiikettäMikä on kauniin hoikan vatsan salaisuus? Lopeta pelkkä perusvatsarutistusten tekeminen ja kokeile näitä Shape.comin kolmea teholiikettä, jotka treenaavat myös syviä vatsalihaksia!

1. Makaa toisella kyljelläsi alemman käden kyynärvarteen nojaten. Huolehdi että kyynärpää ja hartia ovat suorassa linjassa toisiaan kohden. Aseta päällimmäinen käsi lanteellesi ja nosta kylkeäsi ylös siten että käsi pysyy paikallaan. Pidä itseäsi ylhäällä 30-45 sekuntia ja yritä saada vartalollesi mahdollisimman suora linja jännittämällä tukilihakset. Toista liike useamman kerran ja vaihda kylkeä. Katso kuva.

2. Asetu päinmakuulle. Ojenna kädet suoraksi pitäen kämmenet lattiassa hieman leveämmällä kuin hartiat ja anna olla varpaiden kiinni lattiassa. Kävele käsiä sivulle niin leveälle kuin saat ja kävele kädet sitten takaisin aloitusasentoon. Toista 10-12 kertaa. Jos tarvitset haastetta, tee tämä sama siten, että toinen jaloistasi on reilusti irti lattiasta. Tämä tehokas vatsalihasliike treenaa vatsalihaksien lisäksi käsivarsia ja jalkoja. Katso kuva.

3. Asetu samaan asentoon kuin edellisessä liikkeessä ja laita jalkojesi alle jotain mikä liukuu lattialla (esimerkiksi pyyhe).

Liiku tässä asennossa käsiesi avulla eteenpäin noin 10-20 metriä ”krokotiilikävelyä” ja pidä keskivartalosi tiukkana päästämättä selkää notkolle. Levähdä minuutti ja kulje sama matka takaisin päin. Toista vielä kerran. Katso kuva.



Lähde: Shape.com

Lue myös:
Ota oikotie rantakuntoon - treenaa fiksusti, älä kovaa
11 nopeaa tapaa päästä kesäkuntoon
10 vinkkiä rantakuntoon
Herkuttelu kuriin!
15 vinkkiä onnistuneeseen dieettiin
Vinkit, joilla paino putoaa ilman dieettiä





Arvostele artikkeli
3.3 (3 arvostelua)
Tämä artikkeli antoi minulle riittävästi tietoa:
Ei pidä paikkaansa Pitää paikkansa
Lukijoiden kommentit (2)
Näytä kommentit

Anne (vieras)

03.05.2012 16:21

 

Ei kuule auta vaikka miten rimpuilisit, jos vatsalihasten ympärillä on rasvalla täytetty uimarengas!!

 


kävele käsiä sivulle... (vieras)

03.05.2012 16:18

 

Hahaha. Google translate ilmeisesti hoitaa epäpätevien toimittajien duunit?? Eikä tee sitä kovin hyvin, Otappa Tohtori kielikylpy ennen juttujen julkasua!

 


Kirjoita oma kommenttisi
Kommentti:
Nimimerkki:

Valitse tarkasteeksi "Hoito" (kohta 5)

Varmistus:

tutustu Keho- ja liikuntaklinikkaan



PalveluinfoSivukarttaPalauteMediatiedot